Plantaardig jarig

Standaard

taart jaardag

Pas geleden werd ik 32 jaar en vierde ik voor het eerst mijn verjaardag met alleen plantaardige hapjes! Inclusief deze lekkere taart van De Groene Meisjes.

Mijn gezin en ik zijn al een poosje bezig met plantaardiger eten, maar ik had nog nooit ervoor gekozen om alleen plantaardig te serveren op mijn verjaardag. Wel ben ik het type die het leuk vind om voor verjaardagen allerlei dingen zelf te maken, met hilarische mislukkingen zoals gesmolten taarten. Ja echt! Je weet het maar nooit als je bij ons op visite komt. Grijns.

Ik vond het best lastig om te zoeken naar dingen die iedereen lekker zou vinden, maar uiteindelijk is dat best gelukt volgens mij. Iedereen heeft weer een andere crowd qua smaken aan visite. Maar bij deze een lijstje van alles wat ik heb gemaakt en gehaald voor een geslaagd feestje!

  • Nacho’s
  • Guacamole
  • Salsa
  • Cashewnootjes
  • Notenballetjes met plantaardige mayo
  • Vegan tzatziki (met sojayoghurt)
  • Hummus
  • Plakjes stokbrood
  • Samosa’s (bladerdeeg met kruidige linzenvulling)
  • Gesneden groente (komkommer, paprika, wortel en kleine tomaatjes)
  • Druiven
  • Zoute stokjes
  • Groentechips (biet, wortel, zoete aardappel en pastinaak)
  • Kersen kruimel gebak
  • Taart met bosbessen en kokoscreme

Niet alles viel even goed in de smaak, ook bij onszelf niet. De samosa’s waren wat droog, waarschijnlijk vooral omdat ik ze heel klein had gemaakt. En de bosbessen-kokoscreme taart was heel lekker maar ook heel vullend! Volgende keer is 1 laag cake ook wel voldoende.

Wat vind jij lekker om op tafel te zetten bij een feestje?!

 

 

Een gedachte over “Plantaardig jarig

  1. Benieuwd naar het kersen kruimel gebak. 🙂 Bedankt voor de link naar mijn recept, superlief! ❤ Om te antwoorden op je vraag maak ik volgende week voor een feest deze desserts klaar: avocadotaart, banaan-kokos-citroentaart, energieballetjes met abrikoos, speculaaskoekjes en banaan-steviachocolade muffins. Best spannend! :p Groetjes, Kelly

    Like

Geef een reactie

