Vegan Challenge 31 oktober 2016

Standaard

31-oktober

De laatste dag van de Vegan Challenge zit er alweer op! Het ging supersnel voorbij en ik heb ontzettend veel geleerd  en genoten deze maand. Van alle lekkere nieuwe recepten en van de vele info die ik heb opgedaan de afgelopen weken. Zo kwam ik er bijvoorbeeld achter dat er in sigaretten een stofje gemaakt van beverklieren zit. Jak!

Ons eetlijstje voor vandaag:

  • Ontbijtsmoothie van havermout, banaan, appel, sinaasappel, framboos en een beetje plantaardige melk
  • Broodjes beantastic hamburger en oreo’s
  • Preisoep (ui, knoflook, prei, aardappel, bouillon, kerrie, peper en peterselie) met plantaardige spekjes en naan. Niet eens zelfgemaakt dit keer, had ik beter wel kunnen doen.
  • Tussendoor had ik een handje nootjes
  • Verder heb ik water, thee, vruchtensap en energydrink gedronken

De preisoep van vandaag maakte ik eerder ook wel, maar dan met echte spekjes en kippenbouillon. Ik was dus best wel benieuwd in hoeverre de verandering de smaak zou beinvloeden maar dat viel reuze mee! Sterker nog, de structuur van de spekjes werd zelfs beter in de soep.

Vegans zijn zo saai en serieus en snel gepikeerd…

Bij deze een oproep aan alle vegans of zo goed als vegans om meer leuke content te maken! Ik wou op deze laatste dag een leuk liedje of een grappig filmpje gemaakt door vegans in de blog zetten om te vieren dat er een aantal duizend mensen deze hele maand hebben meegedaan aan de Vegan Challenge maar het beste wat ik kon vinden was dit:

Liedjes waren gelijk heel belerend of deprimerend. Grappige filmpjes zijn er al eigenlijk al helemaal niet, tenzij je werk meetelt van mensen die wel vegan leven maar veganloze onhoud maken. Uiteraard is het vegan deel, zeker als “activist” heel serieus maar de beweging mag best een beetje meer plezier uitstralen!

Heb jij nog goede tips voor leuke vegan content? Ik hoor het graag!

Geef een reactie

