Vegan Challenge 26 t/m 29 oktober

Standaard

26-29-okotber

Ja! Daar was ik weer. Deze dagen waren erg druk, vooral tussen mijn oortjes en ik vond dat ik mijn tijd en energie beter kon besteden aan het daadwerkelijk plantaardig eten dan aan de blogs maken elke dag. Ook heb ik weer een boel foto’s gemist. Jammer maar helaas! Desalniettemin is morgen alweer de een na laatste dag van de Vegan Challenge, de maand is voorbij gevlogen!

Ons eetlijstje voor de afgelopen dagen:

  • Voor ontbijt hebben we brood, havermoutpap, pannenkoeken en appel-havermout-taartje gehad
  • Als lunch pastasalade, couscous met een roerbakje van champignon, prei, ui, paprika en tofu met wat sojasaus, en wat broodjes
  • De diners waren pasta bolognese met salade, krieltjes met sperziebonen en vegetarische braadworsten, en een overheerlijke risotto met champignon en doperwten
  • Tussendoor hebben we fruit, smoothies, popcorn, plantaardige koekjes en chips gehad
  • Verder hebben we water, thee en vruchtensap gedronken. De broedsels hadden ranja mee naar school en ik heb nog energydrink en likeur gehad

Deze week was wel de week met de meeste missers, zoals bijvoorbeeld de vegetarische braadworsten. Ik kom er wel eens op het laatste moment achter dat ik bijvoorbeeld geen vleesvervanger in de vriezer meer heb en dan is de vegetarische optie uit de supermarkt om de hoek het beste wat ik in de tijd die ik nog heb kan doen. Maar dat geeft niet want al doende leert men!

Maar wel fokkin lekker… – Jietste Pauwaert

Op zoek naar Nederlandse YouTube filmpjes kwam ik onderstaande jongeman tegen die super energiek en grappig laat zien hoe hij in het veganisme staat. Veel van de info die ik de afgelopen maand gedeeld heb was in het Engels, maar er is heus genoeg in het Nederlands te vinden.

Genoeg dus om te eten zoals hij laat zien. En als hij het kan, kan iedereen het toch!? Overmorgen maak ik een verzamelfoto van alle lekkere dingen die we deze maand hebben gegeten, en gooi ik die met een complete lijst van wat het allemaal was op mijn persoonlijke social media om aan alle mensen daar te laten zien dat je makkelijk heel divers en lekker kunt eten als je plantaardig probeert.

Op naar morgen! Met een uitgewerkt voorbeeld waarom plantaardig eten echt niet duurder is dan “normaal” eten!

Geef een reactie

