Vegan Challenge 15 oktober 2016

Standaard

15 oktober.jpg

Vandaag heb ik heerlijk uitgeslapen met als nadeel dat ik het niet heb ontbeten, Dus maar lekker veel en heerlijk eten in de rest van de maaltijden om het in te halen. Dat is onder andere goed gelukt met de paddenstoelenragout. Note to self: volgende keer wat meer paddestoelen erin! Mjam!

Mijn eetlijstje voor vandaag:

  • Ciabatta met sla, tomaat en paddenstoelenragout en een kop thee
  • Taco’s met linzen in plaats van tofugehakt (vinden wij vaak wat bitter) en als extraatje een beetje vegan kaas en daarbij een glas water
  • Tussendoor had ik een smoothie van sojamelk, banaan, peer en blauwe bessen en ’s avonds een handje gemengde noten (ongezout)
  • Verder heb ik nog koffie, energydrink, thee, een wijntje en water gedronken

Vegan kaas (sinds kort ook bekend als Gary *knipoog*) is best prijzig in de winkel, zeker duurder dan “gewone” kaas maar binnenkort ga ik een recept van vegetus proberen om zelf kaas te maken. Ik heb de rijstmeel al in huis!

Man, ik zou wel vegan willen worden maar ik kan niet stoppen met kaas eten. – Bite Size Vegan

Heel veel mensen die plantaardiger willen eten, of gewoon gezonder willen eten vinden het lastig om kaas te laten staan. Het is een van de dingen waar je echt een “craving” naar kunt krijgen. Waarom is het zo lastig om kaas niet meer te eten?

Buiten de wellicht verslavende stoffen in kaas zit er nog veel meer in wat ongezond is voor je lichaam. Sowieso het hoge vet en zout gehalte van kaas maar in de melk waarvan kaas wordt gemaakt zit ook pus, bloed, ontlasting en antibiotica. En zeker in Amerika ook een virus die borstkanker lijkt te veroorzaken. En dan hebben we het nog nieteens over wat dierlijke eiwitten en vet met je lichaam doen!

Dus, ik neem morgen een lekker broodje plantaardige kaas. Nog steeds zout en vet, maar wel een stuk gezonder en vrij van dierlijk lijden!

Geef een reactie

