Vegan Challenge 14 oktober 2016

Standaard

14-oktober

Woohoo! De eerste twee weken zitten erop. En het gaat allemaal nog steeds best makkelijk. Zelfs hubsel houdt het aardig goed vol, en heeft deze week zeker twee diners gehad die regelmatiger op tafel mogen staan. Hij doet weekenden niet mee maar ik vind het toch top dat hij nog steeds zijn best doet. Collectief missen we kaas eigenlijk het meeste, en melkchocolade. Maar er zijn dan genoeg jumjum’s over!

Mijn eetlijstje voor vandaag:

  • Normale pap met sojamelk en bruine basterd suiker en een kopje thee
  • Wraps met hummus, tomaat, komkommer en spinazie en een glas vruchtensap
  • Verrassend lekkere Shepherd’s Pie met erbij een salade van tomaat, radijs, ui, slamix met veldsla en een kruidige dressing en zowaar een toetje vandaag, plantaardige vanille yoghurt met blauwe bessen uit de vriezer
  • ’s avonds hebben we nacho’s gehad met salsa en guacamole en een likeurtje
  • Verder heb ik nog thee, energydrink, water en suikervrije frisdrank gedronken

De broedsels hebben ook nog wat amandeltjes gehad en meer fruit. Dat blijf ik toch lastig vinden. Maar ik at van te voren ook niet genoeg fruit.

Suiker is slecht voor je bloedspiegel, dus eet niet meer dan 1 stuk fruit per dag! Toch?

Een van de foodhype’s de afgelopen jaren is het mijden van suikers. Tot zoverre dat zelfs fruit uit het dieet wordt geschrapt. Erg zonde, want er zit zoveel goeds in fruit wat dan mist in een eetpatroon. Het zijn de schoonmakers van het lichaam. Maar hoeveel fruit is dan wel oke? Kan je er wel teveel van eten?

Op de website van nutritionfacts.org staan nog veel meer video’s over fruit, welke de meeste anti-oxidanten hebben en wat ze allemaal kunnen doen voor je lichaam. Ook is het aan te raden om elke dag minimaal een handje bessen (aardbeien, frambozen, blauwe bessen enzovoorts) te eten, buiten je andere fruit. Het zijn een van de gezondste voedselbronnen op de planeet!

Onder het motto “Live what you preach” moet ik er morgen maar een lekkere smoothie ingooien!

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s