Vegan Challenge 12 oktober 2016

Standaard

12-oktober

Moeilijke dag vandaag! Zeker op momenten dat het op andere vlakken in het leven wat moeilijker gaat is het makkelijk om terug te vallen op oude gewoontes. Dus heb ik veel inspirerende vegan video’s gekeken vandaag om goed in het hoofd te blijven houden waarom ik deze challenge ben aangegaan. Is het toch gelukt?

Mijn eetlijstje voor vandaag:

  • Sojayoghurt met cornflakes en een glas sinaasappelsap
  • Boterham met pindakaas, pruim, banaan en een handje amandeltjes
  • Aardappel anders, maar dan echt anders. Niet uit het potje en geveganiseerd natuurlijk. Als het perfect naar me zin is volgt het recept.
  • Tussendoor had ik een appel, een zelfgebakken chocolate chip cookie en rijstwafels
  • Verder heb ik nog meer thee, energydrink en water gedronken

Ja, gelukkig is het dus wel gelukt vandaag!

De mensen die denken dat veganisme moeilijk is, denken aan zichzelf. En de mensen die denken dat veganisme makkelijk is, denken aan de dieren.

De moeilijkheden van vandaag lagen in dit geval bij mezelf en mijn negatieve gedachten, maar ook als het eten en jezelf gemotiveerd houden goed lukken kan anders gaan eten erg moeilijk zijn. Wat is er nu het moeilijkste aan plantaardiger gaan eten?

Mocht je wat inspiratie en motivatie nodig hebben kun je op het youtube kanaal van The Vegan Activist nog meer mooie video’s vinden met een verfrissend rustiger tempo en goede info.

Voor morgen staat er een drukke dag, dus ik ben benieuwd hoe dan alles lukt!

Geef een reactie

