Vegan Challenge 11 oktober 2016

Standaard

Mmmmm… naan! Vandaag was een redelijk drukke dag, dus ik moet nog steeds flink inkopen doen maar met de laatste restjes hebben we toch heerlijk gegeten vandaag.

Mijn eetlijstje voor vandaag:

  • Havermoutpap met appel, kaneel en pecannootjes en vruchtensap
  • Simpele couscous salade met komkommer, tomaat ui en dressing en voor tussendoor nog druiven en rijstwafels en thee
  • Linzensoep met spinazie en sojayogurt en echt heerlijke plantaardige zelfgemaakte naan en water
  • Tussendoor nog een handje nootjes en een banaan, plus stiekem het laatste stuk naan, mjam!
  • Verder heb ik nog meer thee, energydrink en een wijntje gedronken

En nu wil ik heel graag naar bed, dus snel door naar de info van vandaag!

Nooit meer douchen voor het milieu, goed idee of niet?!

Gisteren had ik al een artikel in mijn blog staan waar vele redenen in staan om plantaardiger te gaan eten, inclusief wat een dag plantaardig eten al voor invloed heeft op de wereld. Deze video van Bite Size Vegan duikt daar nog veel dieper op in. Must watch!

Ik vind het werkelijk overweldigend hoeveel tijd, energie en liefde deze jonge vrouw steekt in het maken van deze en alle andere informatieve video’s met zo veel links naar goede achtergrondinformatie. Net zo overweldigend is het om te zien hoeveel invloed de vee industrie heeft op onze wereld, zeker toen ik er voor het eerst van hoorde hoe gigantisch dit is. Het is dan ook top nieuws om te weten dat Greenpeace inmiddels wel zijn blik heeft gezet op het in ieder geval minderen van het eten van vlees.

Gelukkig heb ik geen vlees (of zuivel, ei of honing) gehad vandaag dus ik kan best lekker lang douchen met mijn niet water besparende douchekop. Tot morgen!

Geef een reactie

