Vegan Challenge 5 oktober 2016

Standaard

Vandaag voelde ik me absoluut niet lekker. Een bekend probleem waar ik vaker last van heb stak de kop op. En ohhh wat had ik een zin in niet plantaardige comfort foods! Een grote witte bol met lekker veel kaas, een reep melkchocolade. Gelukkig heb ik dat om weten te draaien in extra lekker brood en een grote mok warme plantaardige chocolademelk. Zo’n dag als vandaag laat zien dat als je aan deze challenge begint het heel handig is om wat makkelijke en lekkere alternatieven achter de hand te hebben. Dus een simpeler dagje, met voor mij vooral te weinig fruit, maar toch volledig plantaardig! En hubsel was zo lief om te koken vandaag, heel fijn.

Mijn eetlijstje voor vandaag:

  • Sojamelk met cruesli
  • Boterham met Chickpea salad (viel ons tegen, ik heb geroosterde broodjes pindakaas gehad en hubsel een lekkere wrap met ketchup, bonen, tomaat en ui) en een glas vruchtensap
  • Boerenkool stamppot met plantaardige jus en gefrituurde uitjes
  • Als tussendoortje een banaan en wat snoepjes
  • Verder heb ik nog veel thee en een warme kop plantaardige chocolademelk gedronken

Nu lijkt het de afgelopen dagen haast of m’n broedsels niet snoepen. Ze eten alles mee wat wij ook eten, alleen soms in kleinere porties. Het zijn ook echt kinderen die genieten van fruit en groente maar snoepen vinden ze natuurlijk ook heel lekker! Elke dag krijgen ze een paar snoepjes en/of een beetje pure chocolade.

Iekkkssss! Heb jij weleens Oreo’s of Dummies gegeten? Die zijn vegan!

Buiten dat het leuk is om (samen met de kids) zelf lekkere tussendoortjes te maken is er ook genoeg plantaardige verwennerij te vinden in de winkel. En echt niet alleen snoepjes! Op gewoonvegan.nl kun je allerlei producten vinden die in de supermarkt liggen en plantaardig zijn. Snoep, koek, chips, spreads en sausjes, soepen, kant en klaar maaltijden, lekkere broodjes, toetjes enzovoorts.

20161006_103531

En mocht je op gewoonvegan.nl nog niet genoeg lekkere dingen kunnen vinden, bestaat er ook nog de veganisme wiki. Buiten de grote schat aan andere informatie kun je hier ook allerlei etenswaren maar ook dranken, verzorgingsproducten en andere huishoudelijke artikelen vinden die plantaardig zijn.

Op naar dag 6! Hopelijk een wat betere dag!

Geef een reactie

