Vegan Challenge 4 oktober 2016

Standaard

Mjam! Met de linzen, sojagehakt, hummus en zwarte bonen hebben we het gemis aan peulvruchten weer goed ingehaald. De broedsels hebben ontbeten met havermout met kokosmelk, kokosrasp en een schepje bramenjam. Ik kan nog steeds niet wennen aan havermoutpap en heb het dus bij een lekker broodje pindakaas gehouden.

Mijn eetlijstje voor vandaag:

  • Geroosterde broodjes met pindakaas en een stukje ontbijtkoek met daarbij thee
  • Wrap met hummus, spinazie, tomaat, peper en zwarte bonen
  • Spaghetti bolognese met extra stukjes verse tomaat
  • Smoothie van aardbei, banaan, appel, een flutsje kokosmelk en lijnzaad, daarna tussendoor nog een paar blokjes pure chocolade en een handje cashews
  • Verder heb ik nog water, energydrink en nog meer thee gedronken

Ondanks dat we heerlijk gegeten hebben is sojagehakt niet echt ons ding. We hebben een aantal merken uitgeprobeerd de afgelopen maanden en we hebben er nog geen gevonden die ons bevalt. Maar het mooie is, je hebt dat ook echt niet nodig om plantaardig te eten. Zeker niet met de linzen in de spaghetti. Eigenlijk heb je alle “vervangers” niet nodig en zijn die er meer om het gevoel te hebben dat je kunt vasthouden aan iets vertrouwds. Maar een lekkere tip is altijd welkom!

Als jij rode plekken in je nek krijgt bij het idee van een vleesloos bestaan, take it easy!

Over vasthouden aan vertouwde dingen gesproken, hoewel een veganistisch eet/leefpatroon ideaal is, helpt het ook al ontzettend als je iets plantaardiger gaat eten. Meatless monday, eerst bijvoorbeeld kip of ei laten staan, of gewoon regelmatig plantaardige gerechten proberen en wat bevalt toevoegen aan je regelmatige maaltijden. Zo kun je dingen die je wilt blijven eten toch even behouden, terwijl je aan een beter eetpatroon werkt!vegan-1343429_640Speciaal voor beginners heeft Greenpeace een artikel geschreven met een aantal goede tips. Ook vooral voor als je niet meteen helemaal veganistisch wil gaan eten. Iets wat wij ook niet als doel hebben ondanks dat we mee doen met de Vegan Challenge. Lees de tips van Greenpeace in dit artikel: 5 tips voor vega-newbies

 

 

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s