Vegan Challenge 3 oktober 2016

Standaard

Sodeknetter! Ik heb gehoord dat je wanneer je volledig plantaardig eet grotere porties mag en eigenlijk ook moet eten. Maar wat hebben ik en mijn gezinsleden vreselijk ons best moeten doen om alles weg te krijgen. Dit is dan ook zeker niet gelukt. Met als topper de havermout, die was ook wel genoeg voor 6 personen geweest haha.

Mijn eetlijstje van vandaag:

  • Carrot cake havermout
  • Leftover volkoren pizza van gisteren met herfstsalade
  • Gado gado met cassave kroepoek, gefrituurde uitjes, bosui en een klein beetje tofu
  • Soft serve van framboos, aardbei en sojamelk
  • Verder heb ik nog thee, water enerydrink en steviafrisdrank gedronken

Geen tussendoortjes, want dat paste er echt niet meer in! Al hebben mijn hubsels nog wel een rijstwafeltje gehad ’s avonds. Die hebben een groeispurt of zo!

Kikkererwten zijn superieur aan veel cholesterol verlagende stoffen.

Grote misser in onze eetdag vandaag zijn peulvruchten. Bonen en linzen zijn enorm belangrijk voor je gezondheid, of je nu plantaardig eet of niet. Goed voor je bloedsuikerspiegel, vol antioxidanten en vele andere voordelen waaronder cholesterol verlagende eigenschappen. In deze video van nutritionfacts.org wordt aan de hand van wetenschappelijk onderzoek uitgelegd wat peulvruchten voor je hart doen.

Ondanks dat de video’s van nutritionfacts.org niet in het Nederlands beschikbaar zijn staat er als je Engels vlot genoeg is echt een schat van informatie op die site of hun youtube kanaal. Het is een favoriete site onder vele mensen die met hun gezondheid bezig zijn. Fijn om tussen alle trends die je in voedingsland voorbij ziet komen ook een plek kunt vinden waar alleen informatie met daadwerkelijke substantie wordt gepost.

Dus, morgen maar gauw weer wat bonen of linzen in ons dieet verwerken. Fun fact: Ik heb dit jaar meer peulvruchten gegeten dan in mijn hele leven! Woohoo!

 

Geef een reactie

