Vegan Challenge 2 oktober 2016

Standaard

Ook  de tweede dag is geslaagd. Ik heb lang niet alles wat op de foto’s staat opgegeten want ik zat veel te vol. Nu is er nog lekker pizza voor morgen. Ook zou ik de snickerballetjes maken van de site van de Vegan Challenge maar ik kwam erachter dat ik vreemd genoeg geen dadels in huis had. En dus hebben we lekker nootjes, rozijntjes en chocolade met zijn allen bij de koffie/thee gehad.

Mijn eetlijstje voor vandaag:

  • Bosbessen crumble
  • Hummus met wortel, komkommer en paprika
  • Volkoren pizza (met aangepaste topping)
  • Banaan
  • Snicker bites
  • Verder heb ik water, thee, sinaasappelsap en energydrink gedronken.

Begin je zondag met een lekker stukje kippenkont voedsel!

Zondagmorgen met een lekker gekookt eitje. Of niet natuurlijk.  Het filmpje van vandaag is speciaal gemaakt voor kinderen en vertelt oppervlakkig wat het eten van eieren met je lichaam en met de kippen doet. Nederlandse ondertiteling is beschikbaar! Als hij niet vanzelf Nederlands pakt kun je een taal kiezen via het radertje.

Deze dame van Bite Size Vegan heeft heel veel korte informatieve video’s online staan over de vele kanten van veganisme, inclusief een serie speciaal gericht op kinderen. Ik merk in mijn omgeving dat deze filmpjes gericht op kinderen ook voor volwassenen minder confronterend zijn om te kijken.

Morgen de eerste dag dat we de hele dag met zijn allen volledig plantaardig eten. Mijn broedsels kunnen niet wachten tot ze mee mogen doen! Ik ben benieuwd hoe het verloopt met minder tijd voor kokkerellen!

Geef een reactie

