Vegan Challenge 1 Oktober 2016

Standaard

Zo, de eerste dag volledig plantaardig zit erop! Vandaag heb ik de recepten op de site van de Vegan Challenge gevolgd. Een makkie, want ik hoefde alleen maar rekening te houden met mezelf en kon lekker de hele dag thuis eten. Plus ik heb het ontbijt geskipped en in plaats daarvan uitgebreid geluncht.

Mijn eetlijstje voor vandaag:

  • Geroosterd brood met tofuscramble – twee sneetjes
  • Geroosterd brood met tomaat, komkommer, fritessaus en peper – 1 sneetje
  • Grote smoothie met sojamelk, sinaasappel, perzik, appel, banaan en aardbeien.
  • Een handje notenmix
  • Twee kleine augurken
  • Witte bonenburgers met geroosterde paprika en tomaat – 2 bolletjes
  • Simpele salade met sla, komkommer, tomaat, azijndressing, een handje geroosterde kikkererwten,
  • Bakje naturel chips
  • Verder heb ik nog water, energydrink, een kopje thee en een likeurtje gedronken.

Je neemt anderhalve kilo goed gemarineerde Golden Retriever…

Ik probeer ook elke dag een stukje informatie mee te geven in de vorm van een video, documentaire, afbeelding, goed artikel of iets dergelijks. Heel veel is helaas in het Engels, al heeft onderstaande video Nederlandse ondertiteling. Deze mevrouw beschrijft hoe het eten van dierlijke producten, voornamelijk vlees erg zit ingebed in onze cultuur, en dat mensen daardoor moeilijker echt bewuste of overwogen keuzes maken op dit vlak.

Het bewust de andere kant opkijken wat betreft welke dieren we wel en welke niet  eten heb ik nooit zo beleefd als zij aangeeft. Maar het punt wat ze maakt veranderd daar niet door. Je kunt pas een overwogen keuze maken als je je bedenkt dat je een keuze hebt. En veel mensen gaan met dit soort dingen zonder erover na te denken mee met de massa. Iets waar ik sowieso niet zo goed in ben en vaak ook een beetje kriegelig van word, maar tegelijkertijd ook iets volkomen normaals.

Op naar morgen, met op het menu onder andere een crumble en pizza! Woohoo!

 

Geef een reactie

