Vegan f*cking kookboek!

Video

Voordat ik echt interesse kreeg in het vegan/plantaardige eetpatroon was ik vooral op zoek naar lekkere recepten die ik echt zelf kon koken. In plaats van die overpriced, veel te zoute nonsens in pakjes. Ja, anti-zout is een ding bij mij.

Hilarisch! Als je tegen vloeken kunt that is. En dan heb ik het over het kookboek genaamd: Eat like you give a fuck. Ik had niet gelijk door dat het een vegan kookboek was, alle recepten op pinterest zagen er gewoon lekker uit! Zo was het per ongeluk mijn eerste vegan kookboek.

Er staan allerlei recepten in voor ieder moment van de dag. En bijvoorbeeld wat je nodig hebt als basis om te kunnen werken in de keuken en uitleg over kooktechnieken. Hieraan merk je ook dat Amerika echt de doelgroep is. Daar wordt vooral in de grote steden veel minder thuis gekookt dan hier en is dergelijke uitleg niet overbodig.

Het enige nadeel vind ik is dat er naar mijn smaak vrij veel gebruik wordt gemaakt van soja en “speciale” ingrediënten. Vooral dat laatste maakt het dan wat minder toegankelijk. En als je niet vloeiend bent in Engels heb je ook nog even pech, volgens mij is het boek nog niet vertaald. Ik vind het boek door de “humor” een leuke speelse introductie met plantaardige gerechten. Heel veel van de recepten van Thug Kitchen zijn ook te vinden op hun website. Kijk hieronder naar de trailer van hun eerste boek:

 

Inmiddels heeft Thug Kitchen nog een boek uitgebracht genaamd Party Grub met allerlei lekkernijen voor feestjes. Just so you know.

 

Geef een reactie

